Center Holistic / Članki / Kolagen – hrana za tvorbo kolagena

Kolagen – hrana za tvorbo kolagena

Kolagen – hrana za tvorbo kolagena
Deli s prijatelji:

Kolagen je najpogostejša beljakovina v človeškem telesu in je osnovna komponenta kože, las, nohtov, kosti, vezi, kit in hrustanca, varuje pa tudi sklepe.

Po 25. letu njegova proizvodnja naglo upada, prvi znaki pomanjkanja pa so lomljivi nohti, izpadanje las, suhi in krepasti lasje, gube in drugi znaki staranja, ki se stopnjujejo v bolečine v sklepih, težave z očmi in druge degenerativne bolezni.

.

S pravilno izbiro hrane lahko spodbudite nastajanje kolagena

S pravilno izbiro hrane lahko spodbudite nastajanje kolagena

Kolagen sestavlja niz aminokislin, kot so npr. glicin, prolin, hidroksiprolin, hidroksilizin in drugi.

.

Lizin je npr. esencialna aminokislina, ki se nahaja v jetrih, svinjini, jajcih, mleku rižu, krompirju…Prolin najdemo v medu in sirotki ter česnu. Za to, da se iz aminokislin v telesu tvori kolagen pa potrebujemo tudi druga hranila, kot so vitamin C, selen, cink in b vitamini. Cink se nahaja v sezamu, selen v brazilskih oreščkih, C vitamin v papriki in špinači.

.

In na tem mestu vidimo, kako zelo je pomembna raznolika prehrana, ki skrbi za tvorbo kolagena. Ker pa je le ta pogosto osiromašena in ne jemo tako, kot bi bilo treba, sama že eno leto prisegam na hidrolizirani morski kolagen, ki je v takšni molekulski obliki, da se zlahka absorbira tja, kjer ga potrebujemo. Je resnično takšna oblika, ki se enostavno absorbira in spodbudi rast las in nohtov, obnovo kože, sklepov, kosti, roženice in poskrbi za pravilno tvorbo hormonov.

Sama sem vrsto let jemala različne kolagene, pri katerih pa nisem videla učinkov. Zdaj že skoraj eno leto jemljem Noveliu Medical hidrokolagen in sem resnično navdušena. Najprej so postali bolj trdni moji nohti, kasneje sem imela na glavi karnaenkrat več las (da o dolžini sploh ne govorim – prej so mi zrasli do določene dolžine, več pa ne), moja koža nič več ni tako zelo suha, kot je bila in zdi se mi, da mi pomaga tudi pri moji bolečini v kolku (no, vsaj nič več mi ne poka in me ne boli, ko hodim navzdol).

Če vas zanima še kaj o moji izkušnji z NM hidrokolagenom, mi le pišite, ker sem se res poglobila v sestavo in delovanje le tega, prav tako se ves čas učim in sodelujem s proizvajalci v laboratoriju, ki s kliničnimi študijami tudi dokazujejo njegovo učinkovitost. Res mi ni vseeno, kaj jemljem in najbolj vesela sem, da sem končno našla nekaj, kar pomaga..

 

Katera hrana spodbuja tvorbo kolagena

Katera hrana spodbuja tvorbo kolagena?

Če naravna pot sinteze prične s starostjo upadati, moramo biti toliko bolj pozorni, da telesu nudimo aminokislinski profil in ostale snovi potrebne za zdrav metabolizem [vitamini, antioksidanti, minerali,…].

Katera so torej tista živila, ki naravno spodbujajo tvorbo strukturnih vlaken v telesu?

1. BELJAKOVINE IN ANTIOKSIDANTI

(Antioksidanti se v človeškem organizmu borijo proti oksidativnemu stresu in tako preprečujejo prehitro staranje telesa.)

  • Leča
  • Grah
  • Bob
  • Čičerika
  • Fižol
  • Ajda
  • Proso
  • Kvinoja
  • Riž
  • Mandlji
  • Lešniki
  • Makadamija
  • Orehi
  • Soja
  • Laneno seme
  • Konopljino seme

2. VITAMIN C

  • Zelena listnata zelenjava
  • Paprika
  • Jagodičevje
  • Kivi
  • Brokoli

3. VITAMINI B KOMPLEKS

  • Kvas
  • Kvasni kosmiči
  • Zelena listnata zelenjava
  • Storčnice
  • Oreščki
  • Semena

4. CINK

  • Ostrige
  • Semena
  • Čokolada
  • Kakav
  • Ajda
  • Čičerika
  • Leča
  • Ješprenj
  • Oreščki

5. VITAMIN E

  • Mandlji
  • Koruza
  • Olje pšeničnih kalčkov
  • Repa
  • Proso
  • Ajda

6. VITAMIN A

  • Korenje
  • Ohrovt
  • Špinača
  • Jajca
  • Pomaranče
  • Marelice
  • Sladki krompir

7. KROM

  • Kakav
  • Ajda
  • Gobe
  • Arašidi
  • Semenke

8. OMEGA 3 MAŠČOBNE KISLINE

  • Laneno olje
  • Konopljino olje
  • Lanena semena
  • Ribje olje
  • Lešniki
  • Orehi
  • Mandlji
  • Špinača
  • Zelenolistnata zelenjava

Prehranska dopolnila za spodbujanje tvorbe kolagena

NM Hidrokolagen
NM Hidrokolagen, 28 dnevnih doz

Če pa želite svojemu telesu pomagati še korak dlje, potem lahko uvedete v svojo prehrano prehranska dopolnila, ki vsebujejo kolagenske peptide do 2000 Daltona, za katere je značilna najvišja stopnja absorbcije. Poleg tega pa je zelo pomembno, kateri peptidi so izbrani in kakšna je aminokislinska sestava izdelka. Nimajo vsi enake.

Na kaj moraš biti pozoren preden kupiš produkt?

  • Da noben izmed peptidov ne presega 2000 daltona, ne da je povprečje 2000 Daltona
  • Da je še dodatno obogaten z aminokislinami, ki so ključne za tvorbo kolagena, elastina in hialuronske kisline
  • BREZ emulgatorjev
  • BREZ konzervansov
  • BREZ dodanih umetnih sladil
  • BREZ GSO
  • BREZ dodanih umetnih aditivov
  • BREZ glutena in laktoze




#holistic

Loading...