Center Holistic / Članki / Zdrava prehrana – Vprašanja in odgovori

Zdrava prehrana – Vprašanja in odgovori

Zdrava prehrana – Vprašanja in odgovori
Deli s prijatelji:

Ali veste, kaj pravzaprav je zdrava prehrana? Katera je zdrava hrana, ki pomaga shujšati? In katera zdrava prehrana se priporoča pri raku, diabetesu in drugih kroničnih obolenjih?

Kaj je zdrava prehrana?

Velikokrat se sprašujemo, kaj naj pravzaprav jemo. Kaj je res zdravo? Na voljo je ogromno različnih nasvetov o zdravi prehrani in hitro se lahko znajdemo v poplavi informacij, iz katere težko izluščimo bistvo.

V osnovi velja, da zdravo prehrano sestavljajo uravnotežene jedi, bogate s hranili. Dnevno naj bi užili od 3 do 5 obrokov, pri katerih pazimo na zmerne količine in hkrati pijemo dovolj tekočine. Zelo priporočljivo je,  da ne glede na leta k zdravi prehrani vključimo tudi redno telesno aktivnost.

zdrava prehrana

Kako se navaditi na zdravo hrano?

Dejstvo je, da zdrava prehrana ne sme biti zapletena, nekaj s čimer se bomo mučili in kar bo v naše življenje prineslo še več stresa. Zdrava prehrana mora biti preprosta, da jo z lahkoto vpeljete v vsakdanjik in postane del vas.

Kot kakršna koli sprememba, tudi zdravo prehranjevanje na začetku zahteva določen vložek časa in volje, da se nanjo privadimo.

Sprememba v načinu prehranjevanja je za nas nekaj novega, zato si lahko prehod na zdravo prehrano olajšamo tako, da si prehranski načrt zasnujemo okoli že poznanih in dostopnih živil. Tako se na zdravo hrano hitreje navadimo in nam prehod ne bo povzročil večjih preglavic.

.

Kako se pravilno prehranjevati?

1. Redni in zmerni obroki

Obroki naj bodo redni in jih ne preskakujte. Neredni obroki povzročajo nezaželena nihanja krvnega sladkorja, pomanjkanje energije in prenajedanje pri naslednjem obroku. Ko preskočimo obrok, zmotimo metabolizem in tako hitreje pridobimo telesno težo.

redni obroki

Človeško telo je narejeno za preživetje. Če mu, ko je lačno, odrekamo hrano, si bo pri naslednjem obroku naredilo zalogo v maščobnih celicah, saj vam ne more zaupati, kdaj ga boste spet pustili lačnega. Uvajanje rednih obrokov (3-5 na dan) je torej dober prvi korak k bolj zdravemu načinu prehranjevanja. Ob vsem tem naj bodo obroki zmerni.

2. Ne prenajedajte se

Količine hrane naj bodo prilagojene porabi energije. Če cel dan sedite v pisarni boste potrebovali manjše porcije, kot če se cel dan ukvarjate s športom ali fizičnim delom. Obroki naj bodo zmerni in ne jejte za vnaprej ali za nazaj.

zmerni obroki

Nekateri se k hrani zatečejo po uteho, ko so pod stresom ali v drugih živeljenjskih situacijah. Takšno vedenje ne spada k zdravi prehrani in je bolje, da se ga odvadite. Vedno tudi velja, da nehajte jesti, ko niste več lačni.

3. Hrana naj bo bogata s hranili

Če se le da, v vsak obrok vključite vse prehranske skupine v ustreznem deležu. Tako boste v telo vnesli vsa hranila, vitamine in minerale, ki jih potrebuje za pravilno delovanje.

hranila

Na splošno velja, da je najbogatejša s hranili tista hrana, ki je ekološko pridelana v vaši bližini. Osredotočite se na sezonsko in lokalno pridelano zelenjavo.

Pri prehranskih skupinah bodite pozorni na več dejavnikov:

  • Beljakovine – prizadevajte si vključiti čim več rastlinskih beljakovin. Zmanjšajte porabo živalskih beljakovin, če pa jih že uživate, naj bodo nepredelane in iz lokalne pridelave.
  • Ogljikovi hidrati – izbirajte sestavljene ogljikove hidrate z nizkim glikemičnim indeksom.
  • Maščobe – glejte, da boste pojedli čim več zdravih, nenasičenih maščob, ki delujejo protivnetno. Prizadevajte si za zdravo razmerje med Omega 6 in Omega 3 maščobnimi kislinami.

.

4. Izogibajte se industrijsko predelane, procesirane hrane

Industrijsko predelana hrana ni zdrava, ker največkrat vsebuje transmaščobe oziroma nasičene maščobe ter preproste ogljikove hidrate, ki so glavni krivci za kronična vnetja v telesu.

industrijsko predelana hrana

Kronična vnetja so glavni krivec modernih bolezni kot so srčno žilne bolezni, povišan holesterol, povišan krvni tlak, sladkorna bolezen, debelost, zamaščena jetra, problemi s hormoni, alergije in netolerance.

Procesirana oziroma predelana hrana je:

  • hitra hrana
  • vnaprej pripravljena hrana
  • pekovski izdelki
  • slaščice
  • mesnine
  • manj mastni izdelki
  • izdelki z oznako brez sladkorja ali brez maščob

.

Katera hrana je zdrava za moje telo?

Najprej vedite, da zdrava prehrana ni za vse enaka. Odvisna je od posameznikove telesne aktivnosti, starosti in življenjskega stila. Način prehranjevanja moramo vedno prilagoditi potrebam svojega telesa. Zdrava prehrana se še posebno razlikuje med ljudmi, ki si želijo shujšati ali imajo določeno bolezen.

Ko se lotite zdrave prehrane, sledite tistim prehranskim načelom, ki bodo za vas obvladljivi. Zgradite si prehranski vzorec, ki je prilagojen vašemu življenjskemu stilu in okusu.

zdravo prehranjevanje

Noben recept ali dieta ni primerna za prav vsakogar. Ko bo vaša prehrana temeljila na načelih zdravega prehranjevanja, jih skozi življenje nadgradite in raziskujte, kaj vam najbolj ustreza.

V primeru raka, diabetesa in drugih bolezni stopite v stik z nami in Tina Henwood, klinična dietetičarka, vam bo predlagala program zdrave prehrane, ki je prilagojen vašim potrebam.

.

Kako se lotiti hujšanja?.

Hujšanje je pogosto povezano z mislijo, da je treba kakšen obrok preskočiti, vendar velja ravno nasprotno. Dolgotrajni učinek izgube telesne teže boste dosegli z uravnoteženim in rednim zdravim prehranjevanjem.

Osnovni elementi zdravega hujšanja so:

  1. Redni, energijsko uravnani obroki.
  2. Zmerni obroki. Ne bodite lačni in se tudi ne prenajedajte.
  3. Popijte vsaj 2 litra vode na dan.
  4. Izogibajte se hitri hrani, slaščicam, gaziranim pijačam in alkoholu.
zdravo hujšanje

Ne nasedajte hitrim dietam. Hujšanja se lotite dolgoročno z mislijo na izboljšanje kakovosti življenja in vnosom zdrave hrane na svoj jedilnik. Poučite se o zdravi prehrani in kako jo uvesti v svoj vsakdanjik.

Kot že rečeno, smo si med seboj različni, zato je različna tudi hrana, ki ustreza našemu telesu. Preden se lotite hujšanja, si naredite prilagojen prehranski načrt. Upoštevajte svoja leta, spol, življenjske navade, morebitne bolezeni in druge osebne značilnosti. Če ne veste, kako in kje začeti, vam lahko pomagamo in za vas sestavimo jedilnik, ki bo ustrezal vašim potrebam in željam.

.

Ali si lahko z zdravo prehrano povrnem zdravje?.

Zdrava in primerno zasnovana prehrana je osnova za kakršno koli zdravljenje. Ne glede na bolezen, način in fazo zdravljenja, je hrana tista, ki vam bo pomagala osvojiti zastavljeni cilj.

hrana in zdravljenje

Ravno tako, kot je določena hrana za naše telo lahko strup, je lahko tudi zdravilo. Določena živila lahko zaustavljajo in preprečujejo okrevanje.

Prav tako vam lahko zdrav način prehranjevanja in ustrezna živila zelo pomagajo pri zdravljenju. Ni vseeno, kaj, kako in kdaj jemo ter kako hrano pripravimo.

.

Zakaj se odločiti za posvet z nutricionistom? .

Nutricionisti ali dietetiki so strokovnjaki, specializirani za sestavljanje jedilnikov na podlagi zdrave prehrane in potreb vsakega posameznika. Priporočljivo je, da se z nutricionistom posvetujemo pred vsakim večjim posegom v prehranjevalne navade. Na primer, če si želimo shujšati, preiti na vegetarijanstvo ali veganstvo, ali spremeniti prehranjevalne navade iz zdravstvenih razlogov.

nutricionist

Najpogosteje se k nutricionistom po nasvet zatečejo ljudje, ki imajo različne (kronične) bolezni ali druga zdravstvena stanja. Naša klinična nutricionistka Tini Henwood je več let delala na priznani avstralski kliniki.

Ima izkušnje iz prve roke z ljudmi, ki se soočajo z različnimi boleznimi in težavami:

  • diabetes
  • rak
  • levkemija
  • avtoimunska obolenja
  • težave s hormoni
  • povišan holesterol
  • previsok krvni tlak
  • težave s ščitnico
  • ženske s težavami v menopavzi
  • starši otrok z alergijami
  • oslabljen imunski sistem
  • prebavne težave
  • težave z zanositvijo
  • bolezni dihal
  • druga kronična obolenja
  • si želijo shujšati

.

Ne vem, kaj je zdrava prehrana. Mi lahko pomagate?.

Seveda, Tina Henwood je diplomirana dietetičarka in strokovnjakinja na področju nutricionistike. Posvet sestavlja obsežen pogovor ne samo o prehranskih, temveč tudi o življenjskih navadah.

zdrava hrana

Zatem skupaj izpolnite podroben vprašalnik, ki obsega vprašanja od otroštva naprej, podatke o povprečnem tedenskem jedilniku in drugih prehranjevalnih navadah. Na podlagi pogovora vam bo nutricionistka pripravila jedilnik, prilagojen vsem potrebam in željam. Vključena so tudi priporočila, uporabni nasveti in vse ostale informacije, ki vam bodo pomagale doseči svoj cilj. Naj bo to hujšanje, podpora k zdravljenju ali preprosto prehod na bolj zdravo prehrano.

Za dodatna vprašanja nam pišite ali nas pokličite. Svetovali vam bomo ali pa se bo Tina Henwood pogovorila z vami že pred prvim obiskom.





Izdelki v članku


tekoce-zelezo Holistic Tekoče železo, 250ml 250ml. Za 50 dnevnih 
(3 ocen)
19,90 € Dodaj v košaricoV košarico
b-komplex-250ml Holistic B kompleks, 250ml 250ml. Za 62 dnevnih 
(2 ocen)
19,90 € Dodaj v košaricoV košarico
super-omega-3 Holistic Super Omega 3, 100 kapsul 100 mehkih kapsul  
(37 ocen)
18,90 € Dodaj v košaricoV košarico
vitamin-c-v-tekocini-1000mg Holistic Vitamin C, 250ml, 1000mg 250 ml. Do 62 dni up 
(1 ocen)
19,90 € Dodaj v košaricoV košarico

#holistic

Loading...